torsdag 10 april 2014

Slump eller sedd av Gud?

Jag tror inte på Gud för att jag har läst en massa i Bibeln eller för att jag tror att jag genom Jesu död på korset blev befriad från mina synder.
Nej, min tro är mycket mera aningar om något som finns och som träder in. Det har hänt flera gånger i mitt liv. För några år sedan minns jag hur jag kände mig ödslig, och så var jag nere i vår affär, och där träffade jag en person som öppnade nya aktiviteter i mitt liv, och dagen kändes helt annorlunda när jag gick ut från affären.
Idag var det också en dag, då jag vaknade och kände mig övergiven. Och sedan liksom bara rasslade det in kontakter per telefon och mejl, som om någon hade hört mig säga detta.
Självklart kan detta vara en slump, men varför ska jag tro det? 
Någon öppnar på något sätt dörrar till nytt ljus när man tycker att man befinner sig i mörker.
Och det gör våren också. Den här bilden tog jag för några veckor sedan i Brunnsparken.


Bilden blir bra i Google Chrome, man inte i Internet Explorer





Inga kommentarer: