tisdag 15 april 2014

Jag får ångest när jag minns den sjuka miljön.

Ja, det är verkligen sant att historien med Högsbypedofilen väcker en gammal ångest hos mig, som jag fick av den, som jag uppfattade det, helt sjuka miljön på arbetsplatsen i Oskarshamn.
Det har nu skrivits att praktikanten hade råkat ut för en trafikolycka för tio år sedan och blivit svårt hjärnskadad och därefter inte fungerat normalt.
Kan sådana arbeta med barn? Man blir ju rädd när man läser detta, blir man inte det?
Men ingenting, som utspelar sig i de trakterna, förvånar mig!
Miljön var det konstigaste och märkligaste jag har upplevt i mitt liv. Allt ifrån att det berättades hur man gick med rökelse i vissa hus till att man påstod att en tidigare anställd var en djävul, och djävulen var ju charmig, precis som han!
Jag är naturligtvis jätteglad över att jag inte levde på 1600-talet, för då hade jag definitivt varit bränd som häxa där! Nu kom jag ju undan med fallskärm och hemska minnen!
Hoppas nu att prosten ber ordentligt i kyrkan! Speciellt för förövaren, skulle jag tro! Sedan kan han ju ta in honom i kyrkokören bland småpojkarna!
Och så kan han väl vara medhjälpare till jultomten!

2 kommentarer:

birgitta sa...


Bra!

Anonym sa...

Bra. Hälsar Tobbe