onsdag 2 april 2014

Om "När livet vänder"

Jag såg för en stund sedan programmet "När livet vänder" om den så kallade Ängeln på Malmskillnadsgatan, där hon berättade om sitt liv och om hur hon haft det.
Nu tror jag kanske inte att man kan tro på riktigt allt i det programmet...
Men, jag tror på det där med frälsningen. För flera år sedan var jag själv med om en upplevelse efter vilken jag tyckte att jag såg tillvaron och omvärlden på ett helt nytt sätt. Jag kände igen mig i den berättelsen.


Sedan gillar jag inte offer. Det vet ni som hör till mina trogna läsare. Och jag är inte heller mycket för att man ger före detta prostituerade och fängelsekunder någon sorts helgongloria i media.
Till en del väljer vi våra liv. Det behöver inte ta 60 år innan vi ändrar inriktning. Fast självklart är det bättre om det blir då i stället för aldrig.


Många skulle kanske behöva inse att de egentligen inte är offer för omständigheter och förhållanden och kanske ändra på sina liv!
Jag också?



Inga kommentarer: