måndag 14 april 2014

Hur många har löshår i TV?

Är det inte fantastiskt så många kvinnor som har långt, tjockt hår i TV-rutan? Inte tror jag att detta alltid är deras eget.
Men varför måste plötsligt alla ha långa, vackra korkskruvar? Det är faktiskt inte alla ansikten som passar till sådana!
Ibland är korkskruvarna mycket malplacerade på någon medelålders människa.
Nu verkar det i alla fall som om man får vara blond igen! Det var ju skönt! Ett tag trodde jag att Svt bara anställde andra invandrargenerationens mörkögda skönheter.
Att sedan någon som till synes är blondin, ibland med ibland utan korkskruvar, har så många fel på sitt uttal av de svenska vokalerna så att varje gammal invandrarlärare, i likhet med mig, måste rysa, är en annan sak, som dock finns att reta sig på.
Å andra sidan hade jag aldrig hört att Bildt talade engelska om jag befann mig i ett annat rum och bara hörde språkintonationen. Är det inte märkligt att han inte har en mera engelsk intonation i så många internationella sammanhang som han har befunnit sig? Det låter ju så svenskt, så svenskt!

Inga kommentarer: