fredag 11 april 2014

Pedofilen och kyrkan i Högsby

För mig var det mycket intressant att se vik. kyrkoherden i Högsby bli intervjuad angående den växande pedofilskandalen där, med en praktikant på förskolan, som har förgripit sig på barnen.
Jag hoppas att kyrkoherden, tidigare vice ordförande i styrelsen som gav mig fallskärm som rektor från Oskarshamns folkhögkola, tänkte på att jag kunde se programmet. Jag, som  hade haft sådana bekymmer när jag fick höra att vi hade en pedofildömd lärare anställd på skolan. För att kolla om detta stämde kontaktade jag tingsrätterna och fick fram domen.
Detta att jag hade plockat fram den domen var det värsta jag hade gjort som rektor, sade då min vice ordförande, den nu intervjuade vik.kyrkoherden i Högsby! Och han tillade att det tyckte alla på skolan!

Inga kommentarer: