torsdag 10 april 2014

De hatar, hatar, hatar...

Jimmie Åkesson har gjort studiebesök i Malmö och mötts av protester från människor, som till synes är ute i ädelt syfte, nämligen att de är mot rasism.
Jag tror dock, tyvärr, inte riktigt på detta.
Nej, jag tror snarare att de är ute för att hata Jimmie Åkesson än för att de i hjärtat är mot rasism.
Behovet att hata verkar nämligen oändligt i vårt samhälle idag.


Mitt fotbollsintresse sträcker sig till att jag ser de stora, viktiga matcherna på fotboll när de går på kanaler som jag har. Den tid då jag var närvarande på fotbollsmatcher är långt, långt borta.
I min enfald trodde jag att supportrar var med på matcherna för att stödja sitt lag och heja på dem. Och inte, som verkar vara fallet efter den senaste tidens rapportering, för att hata det andra laget.
TV har ju, efter det att en supporter har blivit dödad, visat hur man skriker att man hatar från läktarna.


Vart är vi på väg? Vi har fått ett samhälle som är genomsyrat av hat och konkurrens. Till och med förpackat i ädla motiv! För så tror jag att det är!

Inga kommentarer: