torsdag 3 april 2014

Guilt by association

Nej, jag vill inte blandas in i tramset som just nu lanseras från en kommentator i en oändlig mängd ord på Bloggardag för att övertyga andra om att det borgerliga äktenskapet ska avskaffas.
Är det sådant som kan betraktas som "kloka ord"? Fånerier!
Eftersom det inte verkar som de lösa skruvarna kan skruvas fast,  vill jag meddela att jag definitivt inte finns med på den banan längre! Det finns faktiskt långt överskridna gränser för min del i de sammanhangen. Helt galen är jag inte!

Dessutom har jag under de senaste åren blivit mer och mer medveten om hur full av vidskepelse Svenska kyrkans kristendomen är. Jag trodde att sådan mest existerade bland bushmän i mörkaste Afrika eller något ditåt!
Det är tur att Gud finns trots allt och att Anden inte är beroende av en viss person! Gud sänder sin Ande till oss alla!
Dags för frikyrka för min del?

2 kommentarer:

LFL sa...

Ingen har föreslagit att de borgerliga äktenskapet ska avskaffas. Juridiskt sett finns det f.ö. bara ett enda äktenskap. Det var de borgerliga vigslarna som skulle avskaffas. Det kan väl inte vara mer fel än att avskaffa kyrkvigslarna, som tant lila själv vill?

nya tant lila sa...

????
Du skulle ju ersätta äktenskapet med ett samboskap, om man inte hade gift sig i kyrkan. Och bodde man inte ihop så kunde man ha ett samboskap med isärboende eller vad det var för trams.
Suck!