måndag 11 november 2013

En omväxlande dag

På vår akvarellkurs har kaffet blivit mycket viktigt, och vi anstränger oss alla med att baka. Det blir en fin stund på förmiddagen, då vi gör avbrott i målandet.
I dag var det min tur att ta med mig kaffe och kaffebröd.Igår använde jag en stor del av dagen till att baka; mustigt bröd med grovt rågmjöl, vetemjöl och vetekross och något som kallas Odenselängd, som jag gjorde för första gången, och som var en sorts fylld vetelängd som närmade sig smördeg, och som tredje sort gjorde jag kokoskulor.

Sedan fick jag tvätta bilen som skulle till besiktning, och så var det besiktning inne i Karlshamn, som en protest mot att bilbesiktningen i Ronneby har blivit privat och de har höjt priset med 95 kronor, medan Karlshamn bara har höjt med 50 kronor. Det var många från byn här som nu besiktigade i Karlshamn, berättade de.

Och ikväll har vi haft möte i guideföreningen.
En aktiv dag med kallt och ruggigt väder.

 
En av förra årets målningar.

Inga kommentarer: