lördag 9 november 2013

En del följer en uppenbart...

Ibland undrar jag hur många jag har i Sverige som följer mig regelbundet här på bloggen. Och så undrar jag varför jag har så många dagliga läsare i USA, Ryssland och Kina. Är man satt under bevakning eller vad är det som är intressant på min blogg i Kina? Mig veterligt känner jag bara en person, en före detta elev, där.

Men så plötsligt dyker något eller någon upp, och det visar sig att någon läser min blogg ganska eller mycket regelbundet. Det är ju intressant! Ännu mera intressant är naturligtvis om någon som säger sig vara präst hånar en för att han/hon? har uppfattat att man kanske mår dåligt. Intressant. Jag trodde inte att hånfullhet ingick i de prästerliga ämbetsåliggandena. Men dessa gäller kanske bara den egna församlingens medlemmar?

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Tittar in varje dag. Tycker inte alltid som du, men det är intressant att läsa.

nya tant lila sa...

Jag läser också din blogg, även om jag inte alltid kommenterar. Det gläder mig med regelbundna läsare!