onsdag 13 november 2013

Att bestämma sig

När jag föreläste på en turismutbildning i våras frågade en person mig hur länge jag skulle fortsätta att jobba. Jag visste inte, sade jag. I somras tyckte jag att det var tungt med ett knä som jag hade besvär med och en besvärlig, äldre tysk som krävde att det uppgjorda programmet skulle ändras under färd på Öland.

Jag tänkte ge upp. Men så hade jag en jättetrevlig guidning med ett par som sökte sina rötter i Karlshamnsområdet, en heldagsguidning på engelska i Bräkne-Hoby, Ronneby, Karlshamn, Elleholm och Mörrum, och då fick jag ny energi.
Nu har jag ytterligare en guidning i slutet av november på hemmaplan i Ronneby.

Och nu börjar en guideutbildning/fortbildning i Karlskrona för världsarvsguider. Jag har funderat. Och bestämt mig. Jag kör ett tag till....


 
Karlskrona från Bryggareberget.

Inga kommentarer: