måndag 16 juli 2012

Uppror i hönsgården

Det är märkligt vad de där hönsen och tockarna återkommer. För en stund sedan slumrade jag till framför TV:n och vips var de där i drömmen.

Nu var det totalt uppror i hönsgården. Alla hönorna flög runt tockarna, och tockarna gol
-Vi har en orm ibland oss! En orm! En stor farlig orm!

Och hönsen fladdrade runt och kacklade
- Vi som är så rätt, så goda, så FIINA, och med en tro som är så sann, HUR kan vi få in en orm i hönsgården?

- Det har vi, det har vi, gol tockarna, en stor orm!

Och ormen serverar nattvardsvin som bara har 14% alkohol!

- Det är synd, STOR synd! Kristi blod har minst 19% alkohol i sig!

-Synd, synd, synd! ORMAR  i paradiset!

Då kom en höna fram och sade till den störste tocken
-VET du vad jag har hört? Det finns ställen där de inte har någon alkohol alls!

Då slängde sig alla tockarna ner på marken och flaxade med vingarna och gol med en hals
-INGEN ALKOHOL alls! Det är Sodom och Gomorra! Det är jordens sista tid! Kristus är död! Herre förbarma dig!

- Oh, Herre förbarma dig över dessa syndare som drar synden över oss, Godhetens apostlar! Vi, de rätta efterföljarna till Vår Frälsare!
Tänk att de arma syndarna inte förstår hur viktig alkoholen är!

Då fick jag se en tocke komma raglande fram
-Jaa,sluddrade han, utan alkohol är inte livet värt ett enda dugg!
Och sedan for han runt med en tom Madeiraflaska svingande över sitt huvud.

Då hörde jag Guds röst som sade
-Det är synd om människorna!

Eller var det Strindberg som sade det?

I vilket fall som helst tänkte jag att det var rätt.
Och sedan vaknade jag.






2 kommentarer:

vally sa...

Du kan verkligen berätta.

nya tant lila sa...

Tack!:-)