tisdag 3 juli 2012

Murar

Varför ser så mycket i världen ut så här?

                                                    

Mellan länder. Mellan grupper i samma land. Mellan oss människor.
Psalm 289

Idag har det inte varit någon bra dag, för jag har fått läsa så många hemska och negativa saker om mig själv från någon som samtidigt påstår sig älska mig!? Kan man älska den man skadar?

I morgon blir det kanske bättre.

Jag ska köpa en liten flaska rött vin,kanske också en liten flaska sherry, en blomma och choklad.
Sedan ska jag lyssna på medeltidsmusik av Hildegard av Bingen, för då blir jag lugn, och kanske ska jag baka ett gott bröd.
Och så ska jag sätta mig ner och njuta av min kaprifol vid uteplatsen.
Om Gud vill blir dagen bättre än idag!
Om Gud vill möter jag snälla människor i morgon.

                              

                                   




2 kommentarer:

vally sa...

Man har sina sämre dagar.
Hoppas det känns bättre i dag.
Kram

nya tant lila sa...

Vi är varandras miljö!