onsdag 25 juli 2012

Svenska kyrkans stora mörker

Vill man se hur mörk och skrämmande Svenska kyrkan kan vara ska man naturligtvis följa inläggen och kommentarerna på denna http://bloggardag.blogspot.se.

Det var genom den bloggen jag träffade LFL! Detta borde kanske ha varit avskräckande!

Om man nu inte hade haft andra positiva exempel på hur Svenska kyrkan kan vara, hade i vart fall jag direkt lämnat bygget. Som jag gjorde efter min smålandstid och som jag också gjorde vid den nuvarande ärkebiskopens tillträde.
Det har funnits gränser som har överskridits för mig för att jag skulle orka vara kvar.

Men i de delar jag befinner mig nu är det bra. Man får nöja sig med det och försöka se det som är positivt.



2 kommentarer:

vally sa...

Lisbeth lilla.
Spela roll.
Vi vilar i Guds händer.
Jaja,det är lätt att säga.

Underbar sommar är det i alla fall.

Anonym sa...

Det är så erbarmligt långa och trista kommentarer hos Dag tycker jag.