tisdag 1 mars 2011

När misstankar bekräftas

Vi kan ofta läsa om dem. De som håller fången, som har avtjänat sitt straff, i handen efter fängelsetiden, detta straff som han har fått för att han pryglat den som väntar vid fängelseporten. Vi kan läsa om de förnedrade kvinnorna med män som psykiskt misshandlar dem, som ljuger för dem och som påstår att de är mer eller mindre paranoida när de påpekar detta.
Själv har jag haft stor glädje av min utbildning på journalistskola, som åtminstone har lärt mig att söka det som är offentlig handling. Och handlar det om rättshaverister så finns sådant i oändlig mängd.
Idag känns det mycket bra i mitt liv, efter månader av olust och en känsla av ovisshet, för idag vet jag. Nu kan ingen dupera mig längre, ljuga mig rakt upp i ansiktet och säga att jag bara inbillar mig.
Man blir alltid nöjd när man upptäcker att man inte är paranoid! Då blir man även själsligt fri från destruktiva förhållanden!
Och innerst inne vet man ju att det finns hederliga män också. Faktiskt! Det ska bli skönt att träffa en sådan nu.

Inga kommentarer: