tisdag 1 mars 2011

-Jag är lite schizofren, förstår du!

Min väninna ringde och var rosenrasande i telefonen. Det var inte första gången hon skällde över sin man. Och han var verkligen, i mina ögon, närmast ett stort kräk.
Nu var det en annan kvinna som han hade någon sorts förhållande eller relation med. Väninnan visste inte riktigt vilket.
Till slut tröttnade hon på att gissa och ringde själv upp människan som berättade om deras kontakt. Mannen nekade fortfarande.
Dagen efter hade min väninna ringt på nytt till den andra kvinnan och fått svaret.
- Jag är lite schizofren, förstår du, så jag rör till det!
Min väninna blev ännu mer rasande. Och jag sade bara till henne
- Är du säker på att inte din man  också är det? Lite schizofren eller kanske något ännu värre!?
Och nog måste det vara skönt att kunna gömma sig bakom psykiska sjukdomar och/eller bokstavskombinationer som en ursäkt för hur man beter sig! Nästan som för alkisar!
- Du vet jag var så full!

Inga kommentarer: