lördag 23 januari 2016

Lyft på kylskåpsdörren

På min kylskåpsdörr sitter en massa lappar. Det är saker som människor har skrivit till mig som uppmuntran och beröm.
Att de sitter där är ju praktiskt, men jag har också en tendens att äta när jag är irriterad. Och när jag har varit mycket orolig för något, men oron sedan går över. Då äter jag.
Det som sitter där kan vara berömmande kommentarer på bloggen, dagens ros för något jag skrivit i någon tidning, eller på annat ställe, eller positiva mejl, som jag har fått.
Ibland ringer folk om man har skrivit något bra, och de har egna, liknande erfarenheter i sina liv. Detta hände senast när jag hade skrivit om äldre som man inte tog hänsyn till. För det fick jag både Dagens ros och telefonsamtal.

Egentligen borde man bara umgås med folk som lyfter en. I vart fall när det är en deppig dag,  som ju inträffar ibland.



Inga kommentarer: