söndag 17 januari 2016

Kristi kyrka?

Nej, jag orkar alltså inte läsa alla jeremiaderna på f.d. ölandsprästens blogg, men jag brukar, som jag har skrivit, titta in och kolla om det är några intressanta kommentarer, som jag eventuellt orkar igenom. Det är sällan, men det händer.
Men jag kan ändå konstatera att det tycks vara samma harvande och jag undrar vad kommentatorerna hade gjort utan denne BOD att hacka på. Har man följt bloggen, som jag har gjort, i flera år, då vet man att det alltid finns någon i kommentarsfältet som man hackar på. Blir man till en sådan är det bäst att fly fältet om man inte älskar fighten.
En del skriver ständigt om den äkta Kristi kyrkan. Jag undrar vad de menar med det. Är det någon sorts bokstavsläsning och ett liv som är helt fristående från innehållet i Bibeln.
För inte kan detta eviga klagande på andra, detta översitteri och detta hackande, som mest liknar mobbning, vara ett tecken på goda företrädare för en kristen kyrka! Då måste nog något i budskapet ha gått förlorat!

Inga kommentarer: