tisdag 5 januari 2016

De bara tjatar och tjatar på mig...

Vissa saker tar folk för givet att de kan göra. De kan till exempel tala om för andra att de inte ska äta kakor för att de är för tjocka. För människor som är tjocka får man klaga på. Nu har jag faktiskt gått ner ett tiotal kilon så nu är det inte lika roligt att klaga på vikten.
Men mina anhöriga och vänner har andra saker i sikte när de besöker mig. Mina prylar. Jag har för många. Och så påstår de att jag inte slänger något fastän jag slänger massor. Och så ska de sortera och fixa och hjälpa mig...
Jag blir bara så trött! Varför får jag inte ha mina prylar i fred? Jag har ju faktiskt stenkoll på sådant som ekonomin, och jag vet för det mesta var jag har saker och ting.
Varför kan folk inte bara säga att jag har en fin julgran, lagar hyfsat god mat och skriver bra? Man kan väl inte vara bra på allt?




Och visst är det kul med gamla saker som man har sparat ibland.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Strunta i dem!
Du har mycket bra smak ser jag. Och vilken tjusig julgran!
Fortsätt att vara du och ta inte in dumheter från andra.
Ann-Charlott

nya tant lila sa...

Tack, ska försöka!