fredag 22 januari 2016

Att träffas på ålderns höst

Naturligtvis är det något speciellt med människor som har känt en länge.Jag har flera sådana i mitt eget liv. De har sett mig som ung, ja, kanske till och med som barn, och de har träffat mina föräldrar.
När man träffas när man är äldre, eller gammal, får den man träffar säkert en bild som inte på något sätt är knuten till den man en gång var- och som man ju inför sig själv fortfarande är många gånger.
Mr såg en film med en ganska mullig, ung tjej och trodde att jag hade sett ut så. Inte alls. Jag var spröd som ung, snarast bräcklig.
På kort från hans egen ungdom kan jag se att han var en vacker, ung man. 
Kan man se den unga människan i den gamla människan när man aldrig har sett denna? För nog är det skillnad.






2 kommentarer:

LFL sa...

Ja, nog var du en skönhet. Men var det nödvändigt att lägga ut en bild, där du ser ut som en gammal gumma, för att visa hur du ser ut nu? För faktum är att du ser bättre ut i verkligheten och att det finns bilder som bevisar det.

nya tant lila sa...

Trevligt med människor som lyfter!