onsdag 10 december 2014

Valet blir pest eller kolera för mig!

Om jag lever i mars... så tror jag att jag ska strunta i att rösta!
Vad blir det efter detta val vad man än väljer?
Nu har den nya partiledaren för M talat om att hon är feminist, och hon tänker tydligen inte lyssna på de moderata kommunpolitikerna som kvider under en för stor invandring. Hon ska kanske också placera flyktingarna i skogarna hos vargarna?
Socialdemokraterna hade kanske varit bra- utan barlasten av MP. Men den tänker inte Löfven släppa, har han deklarerat.
Om SD hade varit ett enfrågeparti, som en del vill påstå att de är, hade det väl varit okey. Men det finns andra strängar på lyran med kulturpolitik och jämställdhet för exempelvis homosexuella och kvinnor, där jag inte riktigt litar på dem.
Folkpartiets skolpolitik och abortsyn fick mig att lämna dem och gå till KD som inte var ett dugg bättre, visade det sig.
Så, för att inte riskera att ställa till det är det väl bäst att inte rösta alls!? 

4 kommentarer:

birgitta sa...

Men vi har väl redan begränsad invandring. Folk blir ju utvisade. Jag fattar noll. Har alla blivit koko?

nya tant lila sa...

Birgitta, M-politiker protesterar för fullt nu ute i kommunerna. Det finns inte bostäder, inte arbeten och framförallt ingen som kan undervisa. Det vet jag! Det var redan för sex år sedan när jag slutade jobba väldigt svårt att få tag på lärare med invandrarmetodik. Man var nästan lika eftersökt som man är som en guide som kan tyska!

Anonym sa...

Det är något som inte stämmer tycker jag.

nya tant lila sa...

Vad menar du?