lördag 20 december 2014

Vad händer om många ger getter?

I år ska man tydligen ge en get till en u-landsfamilj i julklapp i stället för något annat till sina nära och kära. 
Det är väl bra om man vill ge pengar till en get, men varför ska man blanda in sina näras julklappar i det? Den kan väl stå för en själv!?

Idag var jag inne i Ronneby för att köpa julklappar. Jag var beredd på att få det svårt att hitta parkering och på att det skulle vara massor av människor där. Men det var så tomt, så tomt. I de affärer jag handlade var det högst en i kö före mig vid kassan.

Det bådar inte så gott. Många affärer har fått lägga ner sin verksamhet och stänga i stan. Julen måste väl vara en tid som man annars räknar ska ge goda inkomster, kan jag tänka mig.

Men antingen är folk ute i de större köpcentren, eller också har de på allvar följt uppmaningen att inte handla utan att skänka en get!
Verkar inte så välbetänkt med tanke på jobb och affärer.

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Jag var också ute i handeln igår. Inga köer, inga problem med parkering. Fattar noll. Så här helgen före jul?

nya tant lila sa...

Jag fick veta senare att det hade varit massor av folk på (ICA) Maxi, ett stort varuhus.
Men jag tror att affärerna i centrum har bekymmer.