onsdag 3 december 2014

Ett unikt tillfälle och en lysande framställning

Jag tror att Sverigedemokraterna verkligen njöt av situationen idag när de fick ett unikt tillfälle, inte bara att vara i fokus, utan att framlägga hela sin politik i media inför en stor skara journalister.
Och nog var de bra! 
Jag håller inte med dem i allt, men i vissa frågor anser jag nog att de har alldeles rätt. Vi tar naturligtvis in en alltför stor mängd flyktingar. Kommunerna klarar ju inte av anstormningen, och detta är faktiskt ganska så ansvarslöst. Hur ska det sluta?
Och jag tror att de vann många nya väljare genom dagens framträdande, för de visade kraft, beslutsamhet och oräddhet.
Den omkringfjantande statsministern, som mest verkar vara ute efter att mobba SD-folk och stänga dem ute, och den vice statsministern som ibland ter sig något speedad vid sina framträdanden kan ju stå där nu! 
Jag hoppas att MP får lämna regeringen! De verkar ju mest vara en ansvarslös samhällsfara- som sagt!

Inga kommentarer: