lördag 9 juni 2012

Nu är jag hos mina syrener!

I augusti 1990 lämnade jag mitt hus för en osäker framtid på ett rektorsvikariat i Stockholm. Där blev jag, och delvis vår dotter, kvar i två år, och jag lyckades också få en stor, fin lägenhet i Flemingsberg på förstahands kontrakt.Därefter var jag ett halvt år i Malmö och jobbade och sedan kom jag till Oskarshamn i januari 1993. Tanken var att jag skulle ha kvar mitt hus och återvända 2008 vid pensioneringen. Nu kom jag tillbaka redan hösten 1999 och fick några härliga år i mitt hus, som jag inte annars hade fått.
Under de nio årens bortovaro längtade jag ofta till Blekinge. Mest längtade jag när syrenerna blommade medan jag satt i en lägenhet långt borta, och bara kunde besöka huset några dagar under den tiden, om ens detta. Nu är jag hos mina syrener som blommar, så länge jag orkar bo kvar i huset.

Inga kommentarer: