söndag 17 juni 2012

Bantning, röjning och städning. Var börjar man?

Livet måste komma på fötter.
Men det är konstigt.
Sedan några månader tillbaka har jag inte umgåtts med bästa väninnan här. Vi kom ihop oss om något. Det händer. Gång på gång har jag sedan stått ansikte mot ansikte med henne nere i affären.
Idag var det så där jättekonstigt igen. Jag var på varuhuset, och plötsligt stod hon där.
Ingen ska få mig att tro att det inte finns en högre makt som griper in i våra liv. Jag har varit med om detta så många gånger.
Livet känns ödsligt, och plötsligt möter jag någon som öppnar en dörr.
Ja, nu har vi ju pratat med varandra igen, väninnan och jag.

Var fanns jag för drygt två år sedan? Då, när jag hade gått ner många kilon och just höll på med tre olika guideutbildningar. Vad hände sedan i mitt liv, som fick det att kännas så här kaotiskt?

Jag måste försöka vrida klockan tillbaka på något sätt och fånga in mig själv igen. Bantning, röjning och städning.
Var börjar jag?






Inga kommentarer: