måndag 18 juni 2012

Dagen idag...

skulle ha varit en annan dag. Den skulle ha varit en återseendets  och glädjens dag efter ett par månader. Jag skulle ha haft huset städat och pyntat, och bordet skulle varit klart för att äta kvällsmat tillsammans. Denna dag skulle ha varit början på en lång sommar tillsammans med olika små resor och aktiviteter. Jag hade lagt juli månad fri.

Nu blev det inte så, för på vägen drunknade jag i maktkamper och ordharanger.Någonstans går det en gräns. Den gränsen är överskriden med råge.

Så vill nog Gud också ha det, det känns så!

Men ändå kändes det ledsamt idag när jag for till stan i ett helt annat ärende än en hämtning vid bussen. Som att ha blivit lurad på en planerad sommar.

Å andra sidan hade jag med de ursprungliga planerna säkert inte kunnat sitta på uteplatsen idag och läsa Carolina Johanssons bok
"Bråkdelen av en sekund". Jag har läst halva nu och ska fortsätta efter kvällsmaten. Tack Carolina! Den är intressant!

                                                     




1 kommentar:

Carolina sa...

Tack. Låter som en bra dag att få en bok med posten. Kul att du läser!