torsdag 7 juni 2012

Att hålla huvudet kallt

Jag skulle aldrig kunna jobba inom det militära, det känner jag varje gång jag är på årlig uppdatering av säkerhetsutbildningen på Örlogsbasen. Att varje dag leva i denna värld full av faror, skulle garanterat ge mig massor av konspiratoriska tankar. Det räcker faktiskt med utbildningen för att man ska börja se fanstyg.

Lugnare kändes det vid lunchtid när jag hade en jättestor buss med ca 52 personer, som jag skulle guida i Brunnsparken. Det är tur- igen- att man har rutin, för jag förstod att detta kan man inte göra utomhus, då hörs det inte vad man säger.
Så jag gjorde en lösning som visade sig smart, jag pratade i mikrofonen i bussen först och promenerade sedan i långsam takt med gruppen. De verkade mycket nöjda med innehållet och berömde mitt sätt att tala tydligt och klart.
Det gav energi!

Inga kommentarer: