tisdag 12 juni 2012

Fotbollen- landets frälsning

Jodå, det händer att jag tittar på sport och till och med ser matcher i både fotboll och ishockey om det är viktiga sådana. Men för det mesta är jag totalt likgiltig.Som just nu.
Hur människor kan få hjärtinfarkt av att titta på en fotbollsmatch gör mig enbart förstummad.
För mig är det totalt obegripligt att någon kan härja runt och träna timmar om dagen för att komma några centimeter längre i längdhopp, hoppa några centimeter högre, springa några sekunder fortare etcetera. Jag begriper överhuvudtaget inte detta.
Men jag förstår att det rymmer mycket pengar.
Nu är det alltså fotboll överallt. Vill man titta på TV kan man lugnt konstatera att det kan man inte, för TV-programmen är ockuperade.

Samtidigt tyder detta naturligtvis på ett stort behov av engagemang,  ett behov av att vara tillhörig (Vi Svenskar) och ett behov av spänning.
Det är kanske synd att man inte kan inse tjusningen!

Inga kommentarer: