lördag 16 juni 2012

Att rädda sitt inre från en säker död

Det ser ut som om kriget har gått fram här hemma, och jag måste ta mig i kragen och sätta igång och röja fram ett välstädat och harmoniskt hem. Mitt inre kaos, det som jag har levt i den sista tiden, avspeglas i det yttre runt mig.
Ibland är livet väldigt dramatiskt fastän det inte finns någon yttre dramatik i det. Det är som om det fanns ett vulkanutbrott inom en.

Stilla min oroliga själ!

Uppbrott och avsked är uppslitande. Jag tror att ju fler vi har varit med om desto värre kan det ibland vara.
Men när man känner att man håller på att drunkna, då måste man på något sätt upp till vattenytan igen och få syre.Man kan tveklöst drunkna i ordmängder, maktkamper och stridigheter.

Då får man söka Gud i tystnaden!

Jag börjar idag i trädgården! Där finns kanske en del syre.


                         


Inga kommentarer: