lördag 16 juni 2012

Flyga vart?

Olika falla ödets lotter! Har man varit ensamstående i många år har man nog oftast inte någon lysande ekonomi. I vart fall har man inte det om man har haft två bostäder i  många år, och ens föräldrar dog så pass tidigt att arvet är slut vid ens pensionering.
Som min situation är, men jag ska dock inte klaga för jag lever bekvämt och behöver inte fundera över vilken mat jag har råd med.

Men, till några utlandsresor- med de priser de har numera- finns det inga pengar just nu.

Därför blir jag irriterad när ungdomens exfästman i Italien ställer konstiga frågor (Jag finns visst med på någon sorts sändlista.) till sina bilder från Italien eller från olika semestrar som han skickar till mig.

- Har du aldrig funderat över att köpa en semesterbostad i utlandet? Det gör ju många svenskar!
- Vart ska du flyga på semestern i år?

Vilken semester? Jag är ju pensionär! Och jag är jätteglad om jag kan "flyga" till Karlskrona  eller Skåne och min gamle bil håller!

Nu ska vi vara tacksamma för det vi faktiskt har i stället för att reta oss på konstiga frågor från dem som lever annorlunda! Jag gillar inte vindsurfing! Och han har inget hus med en trädgård där kaprifol och paradisbuskar blommar.

                                             
Spanska trappan i Rom.





2 kommentarer:

vally sa...

ödets lott. Vår Herres plan för oss kanske.

I alla fall måste jag få säga, att du väljer underbara bilder till dina inlägg.
Där har du ett säkert öga.

nya tant lila sa...

Tack!