tisdag 18 februari 2014

Trevlig te-eftersits

På något märkligt sätt hakar det alltid upp sig när jag ska på logen. Idag hade jag gott om tid, tyckte jag, gick ut i hallen för att släcka ljuset och stötte samtidigt mot en korg så att det gick ett hål i den svarta strumpan. Kort logedräkt, svarta strumpor. Nåväl det fick vara. Jag satte på lite nagellack och drog ner kjolen lite i midjan, så hålet skulle nog inte synas.
Men så är det Karlshamn och parkeringen utanför logehuset. Jag fick ställa bilen långt borta, och det blev en snabb promenad till mötet.
Eftersitsen var trevlig. Den handlade om olika sorters te. Vi fick dricka tre sorter, äta hembakade scones och hembakat knäckebröd, äta ost och olika marmeladsorter.
Nu har jag svart kinesiskt te, som jag ska försöka dricka på morgonen. Egentligen tycker jag att te är godare än kaffe, men jag har svårt för morgnar utan kaffe. Värt att pröva!



Inga kommentarer: