fredag 14 september 2012

När orden studsar tillbaka

Ibland känns det för mig som om mina ord är fullständigt betydelselösa. Detta kan inträffa i olika situationer; någon struntar i det jag säger och uppträder som om han/hon inte har hört det jag har fört fram, eller orden får inget som helst gensvar. Det senare är verkligen som att "spotta i havet".
Ikväll känns det som om livet vore en trög massa, som att gå i gyttja, som att sjunka ner i sand.

Kränkta människor kan bli farliga! Varför håller man på att kränka muslimer genom att håna deras profet gång på gång? Och sedan kostar det samhället så mycket pengar. Vi har ju ett flagrant exempel här i Sverige på en provokatör som leker konstnär och drar massor av skattepengar för att låta sig skyddas från dem han har kränkt.Detta har så klart inte ett dugg med yttrandefrihet att göra!

Att inte bli tagen på allvar är också en kränkning. Är det konstigt om man är trött?

Lika trött som min gamle katt...
     
                               
       

1 kommentar:

LFL sa...

Nej, det har ingenting att göra med yttrandefrihet. Han har ju faktiskt inte sagt någonting, utan bara provocerat andra yttra sig överilat.