torsdag 27 september 2012

Aktivitetshysteri eller kvinnokamp?

I våras bytte jag politiskt parti från FP till KD.
Anledningen var att jag inte fann de mjuka värden, som jag med tiden har kommit att se som mest väsentliga, i det parti jag var. Jag kunde inte heller ställa upp på Folkpartiets skolpolitik.

Just nu läser jag på fb hur en kyrkorådsledamot förfasar sig över svårigheten att ha med sig ett spädbarn på kyrkomötet.
Men vad har ett spädbarn där att göra?
Kan man inte som mamma prioritera sina barns spädbarnstid?
Måste barn, som kanske behöver lugn och ro, släpas med på allehanda aktiviteter för att mamman tror sig vara helt oersättlig i de sammanhang hon är?

Barn, som är på babysim och babyrytmik, föräldrar som flänger hit och dit, möten som blir saboterade för att människor inte får arbetsro för att de stackars medsläpade barnen skriker. Nej, detta är inget som är bra!

Jag är övertygad om att detta bäddar för den oro som senare kan komma att prägla barnen.

Ge era små barn tid!
Ni är inte omöjliga att ersätta på mötena, utan som föräldrar.

Inga kommentarer: