onsdag 5 september 2012

Bemötandet igen

Jag har skrivit en del om bemötande tidigare (här också, tror jag, inte bara på facebook). Än en gång vill jag återkomma till hur otroligt viktigt detta är.

Igår pratade jag först med en jättetrevlig redaktör på en lokaltidning. Då blev jag på gott humör. Sedan ringde en telefonförsäljare och försökte lura mig genom att öppna samtalet som om hon ringde från det företag som jag har avtal med. Då blev jag både irriterad och arg. Så fräckt!

Häromdagen var jag på ett möte, där jag uppfattade det som att ordföranden nonchalerade våra åsikter. Då var jag arg hela vägen hem i över två timmar. Vad skulle man på det mötet att göra?

Sedan har jag, som ofta, av en person fått höra vilken omöjlig och gräslig människa jag är. Det växer man inte av.

För en stund sedan fick jag ett trevligt mejl från en guidekollega med uppskattning av dagens insändare. Då känns det som om man växer lite.

Vi är otroligt viktiga i varandras liv. För vi är varandras miljö!
En god och näringsrik miljö där man kan växa eller en karg och otillgänglig miljö där man förtorkar,  förtvinar eller ruttnar bort.

Inga kommentarer: