tisdag 7 april 2015

Vilka dras du till?

Men brukar ju säga "Säg mig med vem du umgås, och jag ska säga dig vem du är!"
Jag skulle vilja säga "Säg mig vad du söker dig till, och jag ska säga dig hur du mår!" 
eller kommer att må...

Usch, vad gnäll gör en betryckt! Och så tråkig och färglös tillvaron blir av detta oändliga malande av allt som är fel, alla som har fel och allt eländes elände!

Jag har mer och mer insett att jag måste omge mig med människor som lyfter mig. Det kan vara intellektuellt och/eller mera praktiskt. Häromdagen var jag hemma hos en mycket äldre väninna och drack kaffe. Bara hennes underbara linnedukar och handdukar fick mig att känna mig upplyft! Och inspirerad!

Jag brukar säga att när jag känner mig lite nere då vill jag ha blommor, musik, vin och choklad! I morgon ska jag köpa sherry!


Inga kommentarer: