torsdag 9 april 2015

Nu ska jag fålla linnehanddukarna

Ens miljö förändras. När jag var student skulle ens hem inte vara så borgerligt. Min man och jag - jag gifte mig som student och han var precis klar med sin grundexamen- tog gamla möbler och målade om dem och försökte leva så spartanskt som möjligt.
I lysningspresent fick vi linnedukar och linnehanddukar, men de platsade ju inte i den miljön. Så de blev liggande. Några av dukarna har jag använt senare, men de där linnehanddukarna som jag fick ofållade och i en lång rad, har inte ens blivit isärklippta.

Nu är mina vänner här både äldre och borgerliga, och jag har fått höra att jag borde ha linnehanddukar på toaletten.
Dags att börja fålla... Jag har i vart fall tvättat handdukarna!
Men tänk att de inte har sagt något på mer än trettio år! Jag flyttade faktiskt in i mitt hus 1982, fast jag hade dubbelboende i nio år på 1990-talet, och då var jag bara här ibland.



Inga kommentarer: