tisdag 21 april 2015

Allergier och fobier

Jag har just klippt en del av gräset på framsidan för första gången i år. Med trimmer! Det blir nästan alltid så att gräset är högt på hösten, och så regnar det och torkar inte ordentligt, och då kan jag inte klippa med min elektriska gräsklippare. Så då får det bli med trimmern.
Nu känner jag att jag är allergisk. Förr var jag inte allergisk mot gräs!
Men, som jag skrev på facebook nyss, mina allergier är som mina fobier, de gamla har försvunnit och nya har kommit till!

Som ung var jag rätt så ängslig, även om jag ändå gjorde saker, trots min ängslan. Jag var rädd för att flyga till exempel och för att åka hiss. Det senare gick definitivt över när vi bodde på sjunde våningen i två år! Rädd för att tala inför folk! Och jag har alltså sedan både varit lärare, föreläsare, reseledare och är ju numera fortfarande guide. Alla de där rädslorna, mer eller mindre fobiska, är borta.

Numera är jag bara rädd för människor!

Inga kommentarer: