onsdag 22 april 2015

Kärleken måste vårdas

Jag ser idag på senaste exets blogg att han saknar mig. 
Och det är nu snart fem år sedan vi inledde vår relation, som alltså höll till i julas med flera tysta perioder, då konflikterna var för stora. Men ändå, det var ju faktiskt en ganska lång tid, tills det bara inte gick längre.

Kärlek måste vårdas. Om man går in i en relation kräver i vart fall jag att det utvecklas en vi-känsla. När det i stället blir en sorts maktkamp och på många sätt en relation, där man sätter upp den andra parten mot en själv och andra, då fungerar det inte.

Sedan är det ju förunderligt att man faktiskt kan ha en vi-känsla med människor som man inte har - och aldrig har haft- en relation med. Det kan finnas en sorts själarnas släktskap, som kan vara lite svår att definiera, men som helt klart finns där. Man vet naturligtvis inte om denna hade hållit i sig i en verklig relation, men det är en annan sak, som man kanske aldrig får veta.

Jag ska fortsätta med gräsklippningen idag- med rinnande näsa!

Så önskar jag senaste exet lycka till i någon ny relation!


Inga kommentarer: