lördag 18 april 2015

Spridande av lögn

Påminnelse! Så här sprider man lögner om andra på facebook. När har jag kallat någon för "sexdåre"?


Jag kommenterar ibland på en kyrklig blogg. Där finns en annan dam, i dryga 70-årsåldern, som vill vara den enda kvinnan som "får uppmärksamhet" av alla prästerna (dvs de kommenterar ibland det jag skrivit). Därför har hon nu bestämt mig för att sprida ryktet att jag är en "sexdåre". Och att jag därför vore "ett intressant fall för en terapeut". Hon skriver det både på sin egen blogg och på prästbloggen.
Ja, vad de kan, gamla tanter! Och gulliga är de också! Jag ville hjälpa henne lite genom att påpeka att utpeka en annan kvinna sextokig inte nödvändigtvis är det bästa sättet om hon vill skrämma i väg männen, men hon vill inte lyssna på det örat.
Hon var för övrigt rektor innan hon pensionerades...
  • 4 personer gillar detta.
  • Ingrid Berlin Tanter i sjuttioårsåldern går inte av för hackor. Kram
  • Annelie Bergman Finns tråkigare saker att bli anklagad för att vara 
    2 tim · 1
  • Karin Holmlund Går inte resonera logiskt med gammal ologisk tant.
    2 tim · 1
  • Thyra Brusewitz Sexdåre, jo jag tackar!
  • Therése Yris Åkerman Ja du, att bli kallad för en sexdåre..det slår nog det mesta. Kunde ju som sagt ha varit betydligt mycket värre!
    Hon kanske ser dig som ett hot? 
  • Veronica Nyberg Det där det jag alltid har sagt. Sex-Anna!

    Lite sött var det ju, men tråkigt om du tar illa vid dig såklart.
  • Anders Skelander Är det hon som har en färg i sitt namn?
  • Charlotta Stenberg Vad säger man? Suck. Det är ju trots allt förtal (påstår jag utan att ha tittat på bloggen i fråga), även om det är en tant som gör sig skyldig till det. Varför kan inte folk bara uppföra sig som folk? Helt enkelt. Suck igen.

Inga kommentarer: