fredag 17 april 2015

Att veta utan att veta

På den där kyrkliga bloggen, där folk mest kverulerar, har det blivit ett lite konstigt meningsutbyte mellan mig och en av kommentatorerna.
Hon påstår att jag raderar alla kommentarer, där man säger emot mig om jag felaktigt har skrivit något  om någon. 

Jaha! Jag vet inte vilka kommentarer hon skriver om. Och jag vet inte heller vad det är hon åsyftar med det hon påstår att jag har skrivit.
Men- och nu kommer vi till det viktiga- hon säger samtidigt att hon inte har läst min blogg på några år! Och jag vet inte heller med mig att jag har raderat några kommentarer från henne. Några anonyma ja, men hon skriver att hon inte har kommenterat anonymt. Mycket förbryllande för mig!

Tala om att veta saker som man faktiskt inte kan veta! För hur kan man veta något, som man inte har läst, och hur kan någon annan än blogginnehavaren veta vilka kommentarer som har plockats bort, om den som påstår sådant inte själv har skrivit dem?

Vad är det här för trams?
Man bör kanske inte skriva för mycket om man är lite förvirrad, för så ter det ju sig!

Inga kommentarer: