lördag 18 april 2015

Hur vore det med en 102-åring?

Jag kan väl erkänna att äldre män aldrig har haft dragningskraft på mig. Den äldste i mitt liv var åtta år äldre - han var ett undantag - den yngste nio år yngre än jag. Den äldste försvann ganska snabbt från mitt liv. Den yngre var jag sambo och förlovad med ett halvt år ungefär.

Idag är jag ju så pass gammal att man kan förvänta sig att uppvaktningar från män har upphört i den här åldern, men riktigt så är det ju inte, inte för mig och inte heller för många andra kvinnor - eller män.Det lär inte vara ovanligt att gamla män blir ihärdigt uppvaktade av kvinnor på jakt.

Nåväl, jag är inte på jakt... 

Men jag tänkte på det där med en stor åldersskillnad. Det är väl inte så farligt om en kvinna (för här gäller det ju oftast kvinnor) är yngre, exempelvis 30 år och mannen är 60 år. Men hur blir det senare?

Tänk om jag hade haft en gubbe på 102 år idag - som hade lyckats överleva! Nej, det kan jag inte se som lockande! Vare sig han var levande eller död!


Inga kommentarer: