lördag 1 april 2017

Där finns en del av mitt hjärta

Tydligen lämnade den kände "Noppe" frivilligt jordelivet och på hans begravning fanns inte bara kungen, drottningen och prins Philip, utan givetvis också många andra kändisar.
Han begravdes i Hedvig Eleonora kyrka på Östermalm.

Där begravdes min yngsta moster (nästan 95 år vid sin död) år 2010 och min bror och jag satt före begravningen och åt, vad minns jag inte, på Östermalms torg. Efter begravningsgudstjänsten var det mat i närheten.
Min kusin och hans fru har kvar lägenheten på Karlavägen. Den fungerar som övernattningslägenhet för dem när de är inne i centrum.

I de här kvarteren på Östermalm har jag tillbringat mycket tid. Först hade mosterns familj en jättevåning, men sedan hade de en lite mindre våning och en gård i Skåne. Jag känner mig hemma här. De åren min dotter och jag bodde tillsammans i Stockholm brukade vi äta kinesisk mat på söndagarna på en restaurang vid torget,
Lägenheterna där är olösliga för mig. Men jag kommer alltid att ha kvar en del av mitt hjärta i de kvarteren.


Inga kommentarer: