måndag 24 april 2017

Andra minns

När det gäller debatten om artikeln 2015 av Sofia Lilly Jönsson kom jag inte ihåg att jag hade varit så aktiv i denna på bloggardag. Men andra mindes. Signaturen HH upplyste mig om detta och fick mig att gå tillbaka både där och här på min egen blogg.

Givetvis hade jag sett hur osaklig artikeln var och att det saknades genmälen. Man kan ju inte bara ta en (eller flera) persons uppfattning och skriva ner den, och sedan påstå att man har gjort seriös research utan att motparten har fått tillfälle till genmäle.
Dessutom kan något betraktas som förtal även om det är sant!
Men det är endast den som berörs, är förtalad, som kan anmäla förtal!

Artikeln klandrades ju också av PO. Artikeln blev fälld. Givetvis får man ju säga!
Dag S. däremot tyckte att den var "ett ovanligt kompetent journalistiskt arbete"!!! Bristen på insikt och kunskap lyser!

Inga kommentarer: