söndag 3 maj 2015

Man träffar alltid folk man känner...

ja, så är det naturligtvis när man bor på en liten ort och går på någon form av evenemang. Ibland, när jag inte är i form för att träffa människor, men kanske ändå vill gå på något, har tanken på en heltäckande slöja kommit för mig.
Idag har jag varit på en liten konstrunda. Det är årets Konstrunda här i Blekinge den här helgen. Och sprungit på gamla kolleger, som jag inte hade sett på snart sju år, gamla partikamrater, nuvarande kamrater på akvarellcirkeln m.fl.
Jag tycker också att det är spännande att se Lena Gunnarssons utveckling som konstnär, något hon har blivit senare i livet. Våra döttrar är väninnor, men hennes dotter bor numera i USA sedan många år. De här två kompisarna hade mycket roligt i Stockholm när vi bodde där och kompisen kom på besök under deras tonårstid. Ja, ja... 
Numera ses vi på Facebook!





Inga kommentarer: