fredag 8 maj 2015

Jag måste erkänna...

att jag inte orkar läsa igenom långa harangar på bloggarna, vare sig det är kommentarer eller inlägg. 
Kastade ett öga på f.d. ölandsprästens blogg och såg min signatur, så de raderna läste jag.
Han påstod att jag hade försökt sätta en sjukdomsdiagnos på honom.
Det var väl inte riktigt med sanningen överensstämmande, för vad jag hade skrivit var att han kanske inte mådde så psykiskt bra.

Gör man det när man hela tiden hittar fel på allt och alla?
Det är väl tydligt för alla som följer bloggen att det där finns många människor som verkar ha som sin sysselsättning att kräkas över andra människor. Eller? Inte är det där enbart djuplodande teologiska diskussioner! Det är ju ett ständigt ifrågasättande av dem som de inte anser värdiga som kristna!

Inga kommentarer: