tisdag 5 maj 2015

Det sker som ska ske...

Just nu skulle jag ha varit på en kick-off för besöksnäringen.
Jag var säker på att denna var på Lokstallarna i Karlshamn, där vi har varit något år. Åkte dit och tyckte att det var ovanligt lite bilar. Gick in och hittade en massa barn där. Det kändes som i en Kafka-roman.
Overkligt på något sätt. En man som ledde barngruppen berättade att de skulle ha teater där.
Körde bort till turistbyrån, men de öppnade först om en halvtimme.

Då körde jag hem, för jag har ingen sådan där modern telefon (nekar!) att jag kan se mina mejl där. Ja, och så upptäckte jag att de är på  Kreativum. Men nu orkar jag faktiskt inte åka till Karlshamn igen. 
Men, det var kanske någon mening med det hela.

Diskussionerna på Bloggardag fortsätter och verkar - som ofta - mest handla om kränkningar. Den ena är värre än den andre.
Deras yttrandefrihet verkar ju ligga i detta; rätten att få kränka andra!

Givetvis är detta ett mobbningstillhåll! Det finns typiska mobbartyper som hör till fan cluben! Mycket klassiskt mobbningsbeteende! Bloggen skulle i undervisningssyfte (nu talar pedagogen) kunna ge en god illustration till hur mobbning fungerar och hur man försöker åstadkomma drev!

Inga kommentarer: