söndag 3 maj 2015

Dagens felstämpel

Jag tog en hastig blick på Bloggardag för att se hur läget var efter kriget mellan några igår. Sedan är det ju alltid intressant att se vem som får dagens felstämpel. Tänk att det kan vara så många människor som det är fel på! Och att en person lyckas hitta alla dem!
Det är klart att bloggen är viktig. Den är ju, som jag tidigare har skrivit, en spykopp för många. Var skulle fan cluben annars ta vägen med sina frustrationer?
Dock kan jag som pedagog inte låta bli att fascineras av det där med rätt och fel. Klart och tydligt är att här finns folket som har gått i den gamla skolan. Rödpenna med fel eller rätt. Förhoppningsvis är den yngre generationen mera kritiskt granskande vad gäller tron. Man sväljer inte allt. Det fick man lära sig i modern pedagogik.

Jag orkar inte delta längre. Diskussionerna om himmel och helvete och förlorade själar ser jag enbart som sagor. Om det hade funnits en himmel och ett helvete efter döden också- jag tror att det är här i jordelivet de finns- inklusive straffen! - och de människor som finns på de kommentarstrådarna hade kommit till himlen, då hade jag bett att få en biljett till helvetet vid Pärleporten.

Idag har jag annat för mig, för nu skiner solen. Igår var det dåligt väder här!
Man får väl också hoppas att de som verkade fulla, speedade på något sätt eller påtända igår på nämnda blogg har nyktrat till eller tänt av idag! För nog kan man tänka vissa saker, men skriva dem...? Då har man nog tappat kontrollen på ett sätt som kan göra en misstänksam.

PS Efter att ha slagit en hastig blick på kommentarer idag är det nog så att det finns fylle med i bilden idag också. För hur förklarar man annars vissa kommentarer? DS

Inga kommentarer: