måndag 3 november 2014

När är gränsen nådd?

I byarna är vi befriade. Här syns- än så länge- inga tiggare på gatorna, och här finns- än så länge- inga kåkstäder uppslagna i parker eller skogsområden.
Men  Stockholm lär vara nerlusad. Där flyttar de runt. Lägren rivs och nya kommer till. Jag läste just att nu hade man till och med läger på Sveavägen (!!!). När är gränsen nådd?
Ett mycket bra förslag vore väl att köra bussar ner till Rumänien och låta Rumänien ta ansvar för sin egen befolkning.
Det är ju faktiskt inte vårt ansvar! Vi kan inte ta emot all världens elände här!
Jag hör till dem som anser att tiggeriet bör förbjudas. Inte minst med tanke på förnedringen i det.
Men vad är det för land vi har fått?
En regering som är så vimsig så man kan bara hoppas att SD spräcker den mycket snart. Bedrägerier och försök till bedrägerier som man utsätts för varje dag. Ja, det gör åtminstone jag på min e-post. Är det inte någon som ska ha lösenord (exempelvis från Telia påstår de och så säger de  att jag har betalt min räkning två gånger) Två gånger! Det kan de ju inbilla sig att jag inte skulle ha märkt!
Och så är det utländska kvinnor som uppenbart  tror att jag är en karl och som till och med ibland skickar nakenbilder på sig själva.
Vad jag är trött på hur detta landet har blivit!!!

Inga kommentarer: