fredag 7 november 2014

Ack, denna regering!

Är det Socialdemokraterna eller jag som har förändrats? 
Förmodligen är det båda, men idag är det för mig fullständigt obegripligt att jag kunde vara aktiv inom S i 28 år.
Ja, de allra sista åren, sedan jag hade flyttat från Oskarshamn, var jag inte aktiv med uppdrag, men i alla fall...
Nu är det visst mer än lovligt rörigt.
Vice statsministern, Åsa Romson, har alltså gått ut och haft en egen uppfattning i vargfrågan, utanför det som regeringen tycker. Hon är tydligen tudelad.
Alice Bah Kuhnke, den nya kulturministern, har redan kritiserats och hånats. Hon har tydligen talat om Pippi Långström vid sitt första besök i Kulturutskottet, och bara gett Expressens reporter två minuters intervjutid. Aj, aj, har hon inte insett var medierna betyder?

Tidningen Fokus påstår från en undersökning att Jonas Sjöstedt är en av de största makthavarna i Sverige. Till och med ska han ha mer makt än Jimmie Åkesson.
Detta återstår allt att se.
Det blir nog inte så mycket flinande i Jonas Sjöstedts ansikte när de frågor han har förhandlat med regeringen om ska beslutas i riksdagen. Ack ja, ack ja!
Hur ska detta ovärdiga elände sluta?
I själva verket är det ju bara ett parti som har makten idag i Sveriges riksdag. Så de andra partierna borde nog se upp med hur de behandlar dem!

Inga kommentarer: