lördag 15 november 2014

Goda avsikter

Jag hade goda avsikter att trappa ner på bloggandet, men vissa saker kan jag inte hålla tyst om.
Dessutom får man dålig respons i kontroversiella frågor, och det gäller inte bara på bloggar utan även på debattartiklar, såvida du inte har en partimarkering efter namnet. 
Människor kan ringa och skriva till en och tala om för en att de uppskattar det man skriver, men offentligt tar de inte ställning.

Man kan lugnt säga att jag är trött på den feghet jag ibland ser hos människor som i andra fall (vi är naturligtvis olika) brukar yttra sig.

Sedan är jag också trött på dem som år efter år verkar "under cover". Jag förstår inte att man kan nedvärdera sig själv med att gå som kejsaren utan kläder medan en del personer bara skakar på huvudet och undrar hur dum man är. Förstår man inte att man syns, inte inför alla, men inför tillräckligt många för att det ska bli löjligt och - ibland, beroende på ställning och uppdrag- direkt opassande?


Inga kommentarer: