onsdag 12 november 2014

Att inte vilja begripa

Förstår en del människor inte vad som skrivs?
Den frågan har jag ställt mig när jag har läst kommentarer på bloggar ibland. Det har för mig varit mycket uppenbart att blogginnehavaren har varit urtrött på det som kommentatorn håller på att harva om, men av en eller annan anledning låter han honom fortsätta att kommentera, även om det ibland dyker upp hot om att kommentarer ska strykas.
Förstås inte signalerna? Varför fortsätter man då? De här blogginnehavarna  försöker ju kommunicera en vilja!

Annat är det med människor som bara tiger. En tystnad kan vara mycket svår att tolka. Den kan vara avvaktande eller avvisande. Det är bara den som tiger som vet vad som gäller.

Själv har jag skrivit i flera månader att jag inte vill ha mer kontakt eller flera mejl från en person, som inte har respekterat detta, utan har fortsatt att besvära mig.
Då fanns det bara en sak att göra; att blocka mejlen och få bort dem innan jag ser dem.
Så nu vet jag inget mer om några sådana, vet alltså inte om det fortfarande kommer mejl eller ej.

Inga kommentarer: